Úvod Aktivity Optimalizace konverzního poměru

Optimalizace konverzního poměru

 

Optimalizátor konverzí má za cíl zajistit v rámci vašeho rozpočtu co nejvyšší počet konverzí. Místo prokliků (CPC) a zobrazení (CPM) se zaměřuje na zvýšení počtu konverzí. Můžete nastavit maximální cenu za akvizici (CPA), což je nejvyšší částka, kterou jste ochotni zaplatit za jednotlivou konverzi, nebo cílovou cenu za akvizici, což je průměrná částka, kterou chcete za konverzi zaplatit. Optimalizátoru konverzí můžete dát pokyn, aby se zaměřil buď na metriku Konverze (jedna za proklik), nebo na metriku Konverze (více za proklik), výběrem příslušné metriky nabídky za konverzi na stránce nastavení konverzí. S využitím historických údajů kampaně pak Optimalizátor konverzí automaticky stanoví optimální nabídku CPC pro reklamu vždy, když se reklama může zobrazit. Stále platíte za proklik, nemusíte ale již nabídky upravovat manuálně, abyste dosáhli požadovaných konverzních cílů.

 

okp

 

Příklad

Angelika na internetu prodává nová a historická koncertní trička. S úspěchem využívala kontextové cílení, aby oslovila potenciální zákazníky ve chvíli, kdy tráví čas na hudebních blozích a čtou internetové časopisy o zábavě. Měla však pocit, že existuje ještě prostor ke zlepšení. Rozhodla se tedy vyzkoušet Optimalizátor konverzí.

 

Angelika ví, že za konverzi na svých stránkách je ochotná zaplatit průměrně 100 Kč. Nastavila tedy tuto částku jako nabídku cílové CPA a nechala na Optimalizátoru konverzí, aby se postaral o vše ostatní. Za několik týdnů zkontrolovala výkon kampaně. S potěšením zjistila, že se míra konverze zlepšila o více než 0,5 %.

 

Uvádíme tři příklady pravděpodobných možností, jak tohoto růstu Optimalizátor konverzí dosáhl:

  • Optimalizátor konverzí zjistil, že určitý blog o hudebních skupinách osmdesátých let průběžně vedl k velmi drahým konverzím, protože Angelice získával mnoho kliknutí, která nevyústila v konverzi. Výše nabídek pro tyto stránku se automaticky snižovala, až se reklamy přestaly na těchto stránkách zobrazovat. Tím se uvolnil rozpočet pro webové stránky s vyšším výkonem.
  • Optimalizátor konverzí zjistil, že reklamy obecně zaznamenávaly prokliky za nižší cenu na webech věnovaných heavy-metalovým skupinám. Prokliky návštěvníků těchto stránek přesto vedly k vysokému procentu konverzí. Optimalizátor konverzí tedy začal úspěšně nabízet ceny i na dalších webech v reklamní síti souvisejících s heavy-metalovými skupinami.

(zdroj: Google Adwords)

 

 

aktivity
kontakt